در مقابل بی احساسی و سهل انگاری های دن سیندی نیز بی تقصیر نیست و در برخی موارد عمدا به این اختلافات دامن می زند.

بررسی بنیادی

حال کارگردان قصد دارد تا ریشه را در کودکی و خانواده این دو فرد به تصویر بکشد. دن حال یک رابطه شکست خورده است، مادر وی خانواده را وقتی که دن فقط ۱۰ سال داشته ترک کرده و نوعی الگوی دلبستگی نا امن را در وی به وجود آورده، اما دن قصد دارد تا خانواده ای موفق را برای خود تشکیل دهد و قصد ندارد تا سرنوشتی همچون والدین خود داشته باشد.

در مقابل خانواده سیندی هنوز پابرجاست، اما خانواده ای پر تنش! پدر و مادر او دائما در حال بحث مشاجره بوده اند و همین امر تاثیرات مخربی را بر سیندی داشته تا انجا که او اولین رابطه جنسی خود را در سن ۱۳ سالگی تجربه می کند و تا ۱۹ سالگی حدودا با ۲۰ فرد مختلف رابطه جنسی داشته است!

دن قصد دارد تا با عشق ازدواج کرده و یک خانواده موفق را تشکیل دهد، اما سیندی به تازگی از یک رابطه ناموفق خارج شده و حالا حامله است.

شکل و ساختار فیلم سازی

از ابتدای داستان فیلم ولنتاین غمگین، کارگردان صحنه های فیلم را به شکلی رقم می زند که بیننده همیشه حس همزاد پنداری را با شخصیت های فیلم داشته باشد و دائما خود را به جای آنها قرار دهد و عشق و محبت بین سیندی و دن را با پوست و استخوان خود حس کند اما در ادامه نه تنها چیزی از عشق علاقه باقی نمی ماند، بلکه فیلم تبدیل به صحنه مشاجرات بین زن و مرد می شود دعوا هایی که هر بار یکی از هر دو طرف مقصر است و طرف دیگر نیز به آن دامن می زند.

اما نکته روانشناختی حائز اهمیت اینجاست؛ چگونه ممکن است یک رابطه با این سطح از احساسات شکل بگیرد و در انتها پیامدی بجز طلاق در بر نداشته باشد! نکته دیگر عدم همسان بودن میزان عشق و علاقه زوجین به یکدیگر است؛ یک بیشتر و دیگری کمتر! شکافی که باید چاره ای برای آن اندیشید.دانلود ولنتاین غمگین

نقل قول های معروف فیلم 

سیندی :‌من هیچ وقت نمی خوام مثل پدر و مادرم باشم من می‌دانم که آن‌ها باید در یک زمان یکدیگر را دوست داشته باشند . تا قبل از اینکه منو داشته باشن همه چیز رو ازسر راه بردارم چطور به احساست اطمینان می‌کنی وقتی میتونن اینجوری ناپدید بشن ؟

دین : بگو ببینم چه طور باید باشم . فقط بگو . همین کار را می‌کنم .

دین :‌  زودباش عزیزم ، داریم میریم به آینده
سیندی : چطور به احساسات خود اعتماد می‌کنی وقتی که آن‌ها می‌توانند مثل این ناپدید شوند ؟