علت کاهش میل در زنان چیست؟ میل جنسی در زنان به طور طبیعی در طول زمان تغییر می کند.

این نوسانات اغلب می تواند مربوط به شروع یا پایان رابطه یا تغییرات عمده زندگی مانند بارداری ، بیماری یا یائسگی باشد.

برخی از داروهایی که برای اختلالات خلقی تجویز می شوند می توانند میل جنسی را در زنان کاهش دهند.

اگر تمایل شما به رابطه جنسی همچنان ادامه دارد یا باعث مشکلات شخصی شده است ، ممکن است شرایطی داشته باشید که پزشکان آن را HSDD یا میل جنسی می نامند.

به یاد داشته باشید که در برخی موارد باید از روانپزشک ، متخصص طب جنسی کمک بگیرید.

اگر میل جنسی شما بسیار پایین است یا اصلاً نمی خواهید ارتباط برقرار کنید ، می توانید شیوه زندگی خود را تغییر دهید و از تکنیک های پزشکی جنسی بیشتری استفاده کنید که باعث می شود احساس بهتری داشته باشید.

برخی از داروها نیز می توانند برای درمان چنین شرایطی امیدوار کننده باشند.

علل فیزیکی کاهش میل جنسی:
طیف گسترده ای از بیماری ها ، تغییرات فیزیکی و داروها می توانند میل جنسی را در زنان کاهش دهند. این تغییرات شامل موارد زیر است:

مشکلات جنسی: اگر هنگام رابطه جنسی درد دارید یا نمی توانید به ارگاسم برسید ، می تواند میل جنسی شما را کاهش دهد.
بیماریها: بسیاری از بیماریهای غیرجنسی وجود دارند که می توانند میل جنسی را تحت تأثیر قرار دهند. این موارد شامل آرتریت ، سرطان ، دیابت ، فشار خون بالا ، بیماری عروق کرونر و بیماری های عصبی است.
مصرف برخی از داروها: برخی از داروهای تجویز شده ، به ویژه داروهای ضد افسردگی به نام مهار کننده های انتخابی بازجذب سروتونین ، نیز می توانند میل جنسی را کاهش دهند.
عادات سبک زندگی: یک لیوان شراب می تواند شما را خوشحال کند ، اما تأثیر بسیار بدی بر زندگی جنسی شما دارد. در مورد مواد مخدر نیز همینطور است. سیگار کشیدن همچنین می تواند جریان خون را کاهش داده و میل جنسی را در زنان کاهش دهد.
جراحی: هرگونه عمل روی سینه یا آلت تناسلی می تواند بر تصویر بدن ، عملکرد جنسی و میل به رابطه جنسی تأثیر بگذارد.
خستگی: خستگی ناشی از مراقبت از کودکان خردسال یا والدین سالمندی که با شما زندگی می کنند نیز می تواند منجر به کاهش میل جنسی شود. خستگی ناشی از جراحی یا بیماری یکی از مواردی است که می تواند بر میل جنسی زنان تأثیر بگذارد.

اینجا