همه ما زمانی پر از را تجربه کرده ایم و فشار های زیادی را در کار، مسائل خانوادگی تجذبه کرده ایم. خیلی عالی می شود در مواقع استرس زا بلد باشیم چگونه خودمان را آرام کنیم. حفظ آرامش در شرایط استرس زا نه تنها باعث می شود که آن شرایط را راحت تر و با آرامش بیشتری تحمل کنیم بلکه به مرور زمان به ما کمک می کند که زندگی سالم تر و شادتری داشته باشیم. در این نوشته راهکارهایی پیشنهاد شده است که به شما می‌گوید چگونه می توانید در زمانی که فشار و استرس دارید خود را آرام کنید.


بخش ۱ از ۲ : آرام کردن خود در لحظه بخش ۱ از ۲ : آرام کردن خود در لحظه
1دست از کار بکشید. یکی از بهترین راههای آرام کردن خود این می باشد اگر کاری می کنید که باعث افزایش استرس می شود همان لحظه دست از کار بکشید.

سعی کنید تا ده بشمارید یا ۴ الی ۵ نفس عمبق بکشید و دوباره به کار خود مشغول شوید.
اگر دارید با همسرتان جر و بحث می کنید، برای یک لحظه مکس کنید و با عذرخواهی از او با خود فکر کنید که “من احساس می کنم کمی در حال حاضر کنترل خود را از دست داده ام. من قبل از ادامه بحث در مورد این باید ۱۵ دقیقه ای تنها باشم. ” به جای دیگری بروید و نفس عمیق بکشید تا آرام شوید.


2تمرکز روی احساسات خود : هنگامی که ما تحت فشار قرار می گیریم یا استرس داریم، گاهی بدن ما استرس را به عنوان یک حمله تفسیر می کند و ما را به “جنگ ” دعنوت می کند. این باعث آزاد شدن هورمون هایی مانند آدرنالین می شود که باعث افزایش ضربان قلب نیز می شود و خشونت شما را چند برابر می کند. در این حالت باید کارهای زیر را انجام دهید :

از طریق بینی نفس عمیقی بکش و در ذهنت تا پنج بشمر سپس به آرامی هوا را از طریق دهان بیرون بده و تا پنج بشمر ، این نوع نفس کشیدن را تکرار کن تا جایی که احساس آرامش و راحتی کنی.
به چیزهای دیگر فکر کن، عامل استرس زا را از فکرت بیرون کن با فکر کردن به چیزهایی که باعث خوشحالی تو می شوند مانند بچه ها و یا همسرت (البته به شرطی که اینها عامل استرس زای تو نباشند ) و یا فکرت را بر روی برنامه هایی که باید در طول روز انجام دهی متمرکز کن.


3ورزش کنید و ماهیچه خود را گرم کنید. ورزش کردن باعث نشاط می شود و شما را از عامل استرس زا دور می کند. پیاده روی، یوگا، انجام حرکات کششی به مدت ۱۰ تا ۲۰ دقیقه به حدی می تواند به شما آرامش بدهد که هیچ چیز دیگر نمی تواند . انجام ورزش اگر روزانه انجام گیرد باعث می شود که در دراز مدت بهتر بتوانید به عوامل استرس زا پاسخ دهید.

بخش ۲ از ۲ : پیدا کردن عامل استرس زا بخش ۲ از ۲ : پیدا کردن عامل استرس زا
1تشخیص روحیات و فعالیت بدنی شما هنگام استرس : دریابید که چه مواقعی بدن شما تحت استرس قرار دارد و رفتار و حرکات شما هنگام استرس چگونه می باشد.