وبلاگ سلامت روان

وبلاگ سلامت روان

۳ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۹ ثبت شده است

ریتم شبانه روزی چیست؟

ریتم شبانه روزی چرخه ای است که به بدن می‌‌گوید چه زمانی بخوابد، چه زمانی بیدار شود و چه زمانی بخورد. ریتم شبانه روزی فرآیندهای بیولوژیکی و روانی است که هر روز با الگوهای قابل پیش بینی در نوسان هستند. این ریتم داخلی تحت تأثیر نشانه‌های بیرونی مانند نور خورشید و درجه حرارت است که به تعیین اینکه آیا فرد در زمان‌های مختلف روز احساس انرژی و یا خستگی می‌‌کند، کمک می‌‌کند.

ساعت بیولوژیکی فرد می‌‌تواند زودتر یا دیرتر تنظیم شود، اما ثابت نگه داشتن نشانه‌هایی که بر ریتم شبانه روزی تأثیر می‌‌گذارد می‌‌تواند به همه کمک کند تا روال خود را حفظ کنند. هر روز بیدار شدن و رفتن به خواب و قرار گرفتن در معرض نور خورشید و تاریکی در زمان‌های همیشگی، از تولید مداوم ملاتونین پشتیبانی می‌‌کند. بنابراین، اجتناب از صفحه نمایش در شب، تغییری اس

ریتم شبانه روزی چیست؟

ت که می‌‌تواند به نفع کسانی باشد که به به خوابی بهتر امیدوار هستند.

۰۲ ارديبهشت ۹۹ ، ۰۹:۳۵ موافقین ۰ مخالفین ۰

زبان بدن چیست؟

زبان بدن چیست؟

علائم زبان بدن غیر کلامی‌‌از سر تا انگشتان پا عبارتند از:

  • تکان دادن سر: این حرکت شبیه به حرکات فرد هیجان زده است.
  • نگاه خیره: در این حالت حرفی برای گفتن وجود ندارد، جز این که شخص نمی‌‌تواند چشم خود را از فرد علاقه عاشقانه مورد نظر خود برداشته باشد.
  • لبخندها: افرادی که به یکدیگر علاقه مند هستند بیشتر لبخند می‌‌زنند و حتی ممکن است موقع لبخند زدن دهانشان کمی‌‌باز باشد.
  • حرکات دست: حرکات جذاب می‌‌تواند علاقه مندی به شخص دیگر را نشان دهد.
  • یک لمسی کوچک: دستی که روی شانه یا آرنج می‌‌رود، علائم گشودگی نیز هست.
  • حالت بدن راحت و باز: جمع کردن بازوها و پاها بدون شک نشانگر موقعیتی بسته است. در حالی که نشستن با دشتهای باز شخص دیگر را به دوستی و آمادهگی پذیرش دعوت می‌‌کند.
۰۱ ارديبهشت ۹۹ ، ۱۳:۲۱ موافقین ۰ مخالفین ۰

زبان بدن

اکثر افراد حتی وقتی افکار خود را به صورت کلامی‌‌ابراز نکنند، با زبان بدن خود به طور مداوم سرنخ‌هایی راجع به آنچه فکر می‌‌کنند و احساس می‌‌کنند، نشان می‌دهند. پیامهای غیر کلامی‌‌که از طریق حرکات بدن، بیان صورت، لحن و میزان صدا و سایر سرنخ‌های فرد فرستنده برای برقرار ارتباط نشان داده می‌شود، به صورت جمعی به عنوان زبان بدن شناخته می‌‌شوند.

برای آشنایی بیشتر با زبان بدن در ادامه با کلینیک اعصاب و روان هیربد همراه باشید.

زبان بدن همیشه به اندازه زبان گفتار واضح نیست، اما نحوه تفسیر آن می‌‌تواند در نحوه ارتباط شخص و تعامل با دیگران نقش مهمی‌‌داشته باشد. زبان بدن ارکستر خاموش است، یعنی بیان دقیق (نمایش مختصری از احساسات که فرد سعی دارد آن را پنهان کند)، حرکات دست و ثبت وضعیت در مغز انسان تقریباً بلافاصله. به طوری که حتی وقتی کسی از آنها آگاه نباشد.

زبان بدن

۰۱ ارديبهشت ۹۹ ، ۰۹:۰۹ موافقین ۰ مخالفین ۰